• Home
  • Training Agenda
  • Over Ons
    • Algemene Voorwaarden
  • Nieuws
    • Design Thinking.
    • Art & Culture
    • Design
    • Latest News
    • Service Management
    • Architecture
  • Home
  • Training Agenda
  • Over Ons
    • Algemene Voorwaarden
  • Nieuws
    • Design Thinking.
    • Art & Culture
    • Design
    • Latest News
    • Service Management
    • Architecture
  • Home
  • Training Agenda
  • Over Ons
    • Algemene Voorwaarden
  • Nieuws
    • Design Thinking.
    • Art & Culture
    • Design
    • Latest News
    • Service Management
    • Architecture
DOCK CONSULTING
    Loading posts...
  • The Architecture of Choice: What the Bidding Process in Construction Can Teach Enterprise Architecturedd

    Introduction: From Design to Delivery Architects, whether they design buildings or enterprises, face a common challenge:Turning vision into action — and ensuring the right people build it right. In the world of building architecture, the transition from design to implementation is marked by a highly structured stage: the bidding process.It’s the bridge between the architect’s…

    Architecture
  • Best practices binnen Value Stream Mapping

    Pak een boek over de inrichting van IT en je komt de term value stream tegen. Of het nu Lean, TOGAF of ITIL is, overal kom je de term tegen. Als je echter wat verder kijkt, zie je dat de ene value stream de ander niet is. Om het nog complexer te maken introduceren sommige…

    News, Service Management
  • Open book by Cristian Wiediger

    5 Lessen uit “The Power of Habit” door Charles Duhigg

    Lang voor ik me ging verdiepen in Organizational Behavior Management, heb ik het boek “Power of Habit” gelezen. Charles Duhigg beschrijft in zijn boek hoe we een gewoonte anders kunnen inrichten om een gezonder en productiever leven te hebben. Het thema in het boek is dat gewoontes kunnen worden veranderd als we weten hoe ze…

    News, Organizational Behavior Management
  • Introductie in Organizational Behavior Management – OBM

    De term gedrag is meer en meer te horen deze dagen. Vooral in de context van de pandemie is het dagelijks een onderwerp. Hoe zorgen we ervoor dat mensen zich aan de regels houden? Waarom passen mensen hun gedrag toch niet aan, en houden geen 1,5 meter afstand of houden hun mondkapje niet op? Niet…

    News, Organizational Behavior Management, Service Management
  • Female employee pressing a green button to give feedback on a device at the office exit door

    Employement Engagement en Gedragsverandering

    Engagement, commitment en bevlogenheid zijn termen die populair zijn. Het zijn mooie woord, en geeft de indruk dat medewerkers voor je door het vuur gaan. Het lastige is echter dat er geen eenduidige definitie is van wat het precies is. De meest gebruikte analysetool  is de Gallup Employee Engagement Survey Analysis Tool. Deze splitst engagement…

    Organizational Behavior Management, Service Management
  • In 4 stappen naar Service Value

    Organisaties onderkennen steeds meer het belang van service value. Het is een belangrijk onderdeel van hun bestaansrecht en groei, zowel in marktaandeel als financiën. Ook in de wereld van bijvoorbeeld IT service management zijn er veel discussies hoe value te meten of te beschrijven. Er bestaan veel modellen om value te bepalen. De modellen worden…

    Service Management
  • Leestip – over gedrag, waarde en roadmaps

    Het probleem met verandering Er zijn duizenden boeken geschreven over verandering in organisaties. Er zijn er maar weinige die mij echt handvatten bieden om in mijn dagelijks werk te gebruiken. Een model dat mij aanspreekt is de ijsberg van Krüger. Een mooi model, maar niet concreet. Een boek dat de verandering in organisaties zo concreet…

    Architecture, News, Service Management, Weekly read
  • ITIL® 4 in een notendop

    A short infographic with the main elements of the ITIL 4 framework

    Service Management
  • ITIL®4-certificering: vereisten, niveaus en opleidingspaden.

    ITIL®4 is het framework binnen de IT voor het leveren van IT-services. Van ITIL® Foundation tot ITIL® Master, in dit artikel vertellen we u wat u moet weten over de nieuwste ITIL®-certificeringen. De IT Infrastructure Library (ITIL®) biedt best practices voor het leveren van IT-services door een systematische benadering van IT-servicemanagement (ITSM).  ITIL®4 is in februari…

    Service Management
  • In 8 stappen beter voorbereid op een crisis

    Nu we midden in een grote crisis zitten, zijn veel bedrijven druk om te overleven. Sommige bedrijven staan op het punt van omvallen, andere zijn van de eerste schok bekomen en kijken nu voorzichtig hoe ze hun producten en diensten kunnen blijven aanbieden. Dit zal vragen om inventiviteit, want waar zal de markt naartoe bewegen?…

    Architecture, Service Management
1 2 3 4 Next
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy

Dock Consulting
Nieuwe Kerkstraat 30 B
3054 NJ Rotterdam
info@dockconsulting.nl
+31654952035

© Copyright 2023 All Rights Reserved
Alle prijzen op de website zijn Excl. BTW en onder voorbehoud van druk- en zetfouten
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved