Digital Transformation Business Model Builder

  Datum/Tijd
  Datum - 10/06/2019 - 11/06/2019
  Tijden - All Day

Location
Rotterdam


Een interactieve tweedaagse workshop waarin je uitgebreid kennis maakt met de principes van Design Thinking, Value Proposition Canvas, en Digitale Transformatie. Informatietechnologie wordt steeds verder verweven in bedrijfsprocessen en de dagelijkse operatie. IT heeft de kracht om geheel nieuwe business modellen te creëren. In deze workshop helpen we je op weg om een business model te creëren en een roadmap te ontwikkelen voor jouw nieuwe idee.

Theorie

Ondanks de stevige ‘hands-on; opzet beginnen we met een compacte theore over Design Thinking, Business Model Canvas, en Roadmapping. Wat is het en wat is de oorsprong van deze methodologie? Wat zijn de verschillende modellen?

Learning by Doing

De narduk ligt tijdens de twee dagen op het proberen en begrijpen van de geboden tools en technieken. Dit allemaal aan de hand van jouw eigen praktijk. Zo begin je zelf met het ontwikkelen van een business model. Deze werk je verder uit in een roadmap voor de komende tijd.

De volgende tools komen aan bod

Stakeholder Mapping – een handige tool om een overzicht te krijgen van het ‘eco-systeem’ rond het vraagstuk. Stakeholders zijn op een bepaalde manier betrokken bij het vraagstuk en de oplossing.

Value Proposition Canvas – De essentie bij het Value Proposition Canvas is uitgaan van de wensen van je klant. Wat iedereen wil is producten en diensten ontwikkelen die aanslaan in de markt. Producten en diensten die klanten echt willen. Hiervoor zoek je een sterke waardeproposite – hier ligt de kracht van het Value Proposition Canvas.

Capability Analysis –  Een ‘Capabilities Analysis’ maakt duidelijk welke activiteiten, vaardigheden en resources waarde naar de klanten brengt. Dit delen we in in Technology, Resources en Know-How

Roadmap – Een roadmap geeft in een tijdlijn de benodigde activiteiten en value propositions weer. De tijdlijn wordt meestal onderverdeeld in 3 horizons.